Inleiding

Zon, zee, en 5 sterren… Wie wil dat niet van tijd tot tijd: een heerlijke vakantie op een zonnig eiland in een fijn hotel?
Maar, om dit mogelijk te maken moet er door zo’n hotel wel van alles worden klaargespeeld.
Want met alleen klanten goed bedienen en zaken soepel laten lopen ben je er nog niet…

Bij de Hotelgame leert men succesvol omgaan met veranderende situaties. In de game krijgen de deelnemers – als medewerker van een goedlopend hotel – te maken met verschillende gebeurtenissen die zich binnen de hotelwereld kunnen voordoen.

Gebeurtenissen waar zij adequaat op moeten inspelen, vanuit hun rol en verantwoordelijkheid.

Om de uitdagingen het hoofd te bieden moeten de deelnemende teams tot nieuwe afspraken komen, strategieën uitdenken, innovatieve oplossingen aandragen en verbeterprocessen implementeren.

Tijdens het spel leren de deelnemers hoe ze met hun teamrol en hun verantwoordelijkheden kunnen omgaan. Oplossingsgericht leren communiceren en effectief met elkaar samenwerken staan daarbij centraal.

Door de spelelementen, de speelwijze en de terugkoppeling naar de dagelijkse praktijk levert de Hotelgame een blijvende verbetering aan de prestaties en effectiviteit van personen en teams, wat zich doorvertaald in de resultaten van organisaties.

Voordat het spel wordt ingezet worden eerst de leerdoelen in kaart gebracht. Na inzet van de game wordt het spelresultaat teruggekoppeld aan de opdrachtgever. Ook zijn er verschillende mogelijkheden om een verdere borging van het resultaat binnen de organisatie te garanderen.

Er zijn 4 verschillende versies van de Hotelgame beschikbaar:

  • Communicatie versie, de algemene versie
  • BiSL versie, afgestemd op het BiSL framework
  • ASL versie, afgestemd op het ASL2 framework
  • ITIL versie, afgestemd op het ITIL 2 of 3 framework